سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از ستم بپرهیزید که دلهایتان را ویران می کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

 

مصحف فاطمه (س) - لوح دل ...

ایلیا :: 84/4/18:: 12:34 عصر

 

اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یاسَیِّدَةَ نِسآءِالْعالَمینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا والِدَةَ الْحُجَجِ عَلَى النّاسِ اَجْمَعینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الْمَظْلُومَةُ الْمَمْنُوعَةُحَقُّها اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى وَابْنَةِ نَبِیِّکَ وَزَوْجَةِ َوصِىِّ نَبِیِّکَ صَلوةً تُزْلِفُها فَوْقَ زُلْفى عِبادِکَ الْمُکَرَّمینَ مِنْ اَهْلِ السَّمواتِ وَاَهْلِ الاْرَضینَ

سلام بر تو اى بانوى زنان جهانیان ، سلام بر تو اى مادر حجتهاى الهى بر مردم  ، سلام بر تو اى ستم دیده اى که از حق او جلوگیرى کردند ، خدایا درود فرست بر دختر پیامبر و همسر وصى پیامبرت درودى که منزلت و مقامى به او دهد برتر از منزلت بندگان گرامیت از اهل آسمانها و اهل زمین.

مصحف فاطمه چیست ؟

ابوبصیر گوید از حضرت امام محمد باقر شکافنده علوم اولین و اخرین علیه السلام در مورد مصحف حضرت فاطمه سلام الله علیها سئوال نمودم حضرت فرمود این مصحف محتوى مطالب و نکاتى است که بعد از رحلت حضرت ختمى مرتبت پدرش بر حضرت فاطمه (ع )نازل شده است .
عرض نمودم آیا از قرآن چیزى در مصحف هست : حضرت فرمود نه چیزى از قران در آن نیست . گفتم آن را برایم توصیف فرما.
فرمود آن داراى دو جلد از جنس زبرجد احمر است و به اندازه طول و عرض یک برگ مى باشد عرض نمودم فدایت شوم توصیف فرما ورقه وبرگ آنرا که از چیست ، فرمود از در سفید که با گفتن کلمه کن موجود شده است .
عرض نمودم فدایت شوم ممکن است بفرمائید چه چیز در آن نگاشته شده است .
فرمود محتوى اخبار و چیزهائى که در ازل بوده و تا ابد و روز قیامت کبرى خواهد بود و اخبار هر یک از آسمانها و شماره آنچه در سماوات و عوالم عالیه است از ملائک و فرشتگان و غیر ذالک وعدد هر یک از خلق الله و پیامبران مرسل و غیر مرسل و اسماء ایشان و اسماء اقوام و اممى که سفراء الهى بسوى آنان فرستاده شده اند واسماء آنان که پیامبران را تکذیب کرده و یا به ایشان گرویده اند و دعوت آنان را اجابت نموده اند و اسماء تمام مؤ منان و کافرین از آغاز خلقت تا پایان آفرینش و اسامى شهرها و خصوصیات و صفت هر بلدى چه در مشرق و چه در غرب جهان و عدد مؤمنین در هر شهر و کافرین در هر شهر و صفات و خصوصیات کل کسانى که تکذیب کرده اند و صفات و خصوصیات اهل قرون اولى و پیشینیان و قصص و داستانهاى مربوطه به آنان و اسامى طاغوتیانى که بقدرت رسیده اند و حکومت کرده اند و مدت حکومت و دوران فرمانروائى هر یک از آن طواغیت و زمامدارى آنان با مشخصات هر یک از ایشان و تمام روى دادهاى واقعه در ادوار و نقل و انتقالاتى که انجام گرفته و همه در آن مصحف حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مندرج است .
گفتم فدایت شوم مقدار آن ادوار چند دوره است . فرمود پنجاه هزار سال و آن عبادت از هفت دوره است .
در مصحف فاطمه علیهاالسلام است اسامى و نامهاى جمیع ما خق الله و مدت آجال آن ها و صفات اهل بهشت و عدد کسانى داخل بهشت مى شوند و عدد اهل ناز و جهنمیان و اسماء هر یک از این دو گروه بهشتى و دوزخى .
و نیز در همان مصحف است علم قرآن به همان گونه که نازل شده است و علم تورات به همان گونه که نازل شده است و علم انجیل بهمان گونه که نازل شده است و علم زبور به همان نحو که نازل گردیده است .
و در آن مصحف عدد کل اشجار و درختان و عدد مدر و سنگریزه هاى هر شهر و دیار مندرج است . (و خلاصه چیزى نیست در قلمرو هستى و وجود از غیب و شهود مگر آنکه در آن مصحف ثبت است ).
آنگاه حضرت ابوجعفر امام باقر علیه السلام فرمود چون اراده الهى و مشیت خداوند بر نزول این مصحف بر حضرت فاطمه علیهاالسلام تعلق گرفت نخست دستور از صقع الوهى صادر شد که جبرئیل و میکائیل و اسرافیل آن مصحف را برداشته و نازل شوند بمحضر فاطمه زهرا سلام الله علیها.
وقوع این نزول در لیله جمعه از ثلث ثانى از شب بود هنگامیکه این سه ملک مقرب الوهى حامل آن مصحف خدمت حضرت فاطمه رسیدند آن حضرت در محراب خود به نماز ایستاده بود آن فرشتگان سرپا ایستاده تا اینکه حضرت نشست و بعد از اینکه از نماز فراغت حاصل نمود آنان بر حضرتش سلام کردند و گفتند ذات اقدس حق تعالى بتو سلام میرساند و سپس آن مصحف را در درمان آن حضرت با احترام گذرادند.
حضرت فاطمه فرمود سلام مختص خداست و سلام از سوى خداى است و سلام بسوى خداست و نیز سلام بر شما اى سفراء و رسل الهى .
پس از انجام این ماموریت آن فرشتگان بسوى آسمان عروج نمودند. حضرت فاطمه بعد از نماز صبح تا زوال شمس پیوسته به مطالعه آن صحیفه شریفه مشغول بود تا اینکه به آخر آن مصحف رسید.
به تحقیق حضرت فاطمه واجب الطاعته است و اطاعت آن حضرت بر جن و انس و بر طیر و وحش و بر تمام ملائک و جمیع خلایق على الاطلاق واجب و لازم است .
راوى عرض کرد فدایت شوم بفرمائید آن مصحف بعد از حضرت فاطمه به چه کسى انتقال یافت .
امام باقر علیه السلام فرمود حضرت فاطمه آن مصحف را به امیرالمومنین على علیه السلام داد و حضرت على مرتضى آن مصحف را بحضرت امام حسن مجتبى و سپس آن مصحف به امام حسین (ع ) منتقل و بعد آن مصحف نزد اهلش باقى ماند تا اینکه به صاحب این امر واگذار کند.
راوى میگوید عرض کردم واقعا این علم بسیار قابل اهمیت است چه تمام محتواى آن اسرار آفرینش است . حضرت فرمود اى ابا محمد آنچه را که من از این مصحف براى تو توصیف نمودم در دو ورق اول آن بود و من آنچه در ورق دوم بود براى تو بیان ننمودم حتى یک حرف از آن را براى تو نگفتم .

مصحف حضرت فاطمه علیهاالسلام که علم ازل و ابد و حقایق و وقایع گذشته و آینده تا قیامت در آن منطوى است یکى از منابع و مصادر علوم اهل بیت عصمت و معادن حکمت علیهم السلام است این مصحف در این عصر و در این زمان بدون شک نزد حضرت بقیه الله خاتم الاوصیاء مهدى ولى عصر ارواحنا اله الفداء مى باشد و اوست که صاحب امر است .

 دلائل الامامه طبرى صفحه 27 و 28

***

حضرت امام صادق علیه السلام میفرمایند: لولا ان الله تعالى خلق امیرالمؤ منین علیه السلام لم یکن لفاطمه کفو على وجه الارض آدم فمن دونه .

اگر ذات اقدس خداوند متعال وجود ولى ذوالجلال على مرتضى امیر اهل ایمان را نیافریده بود در صفحه ارض عالم امکان براى فاطمه زهرا کفوى وجود نداشت .

 

یا علی مددی

 


موضوعات یادداشت

جمعه 103 اردیبهشت 7

ساعت 8:18 صبح


برای تعیین شهر خود روی کادر کلیک نمایید.
اعلام اوقات شرعی براساس ساعت
رایانه‌ی شما می‌باشد.

::درباره‌ی شهید ایلیا::
 

درباره صاحب وبلاگ

 

و آن کس را که در راه خدا کشته شد مرده نپندارید بلکه او زنده‌ی ابدیست ولیکن همه‌ی شما این حقیقت را در نخواهید یافت. (بقره/154)

 

• ...و شهید ایلیا

 

• آخرین یادداشت

 

• ماجرای تولد شهید ایلیا و خواهرش

• مسلمان شدن شهید ایلیا

• دیدار با مقام معظم رهبری

• حج شهید ایلیا

• مزرعه ی آفتابگردان

• ایلیا و امراض!

• یک دست‌نوشته‌

• مسجد محله

 

::تعداد  بازدیدها::

کل بازدیدها : 219406

بازدیدهای امروز : 6

بازدیدهای دیروز : 23

 

::موضوعات وبلاگ::

 

::جستجوی وبلاگ::
:جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

 

::لوگوی دوستان::












 

::لینک دوستان::

انجمن تفکر مبانی
یاران عاشق
دریچه ای به سوی ملکوت
آه عاشقان
فطرس
انتظار سرخ
مجمع وبلاگ نویسان مهدوی
به یاد شهدا
حرفهای من با روح صادقم

 

::آوای آشنا::

::اشتراک::
 

 

::آرشیو::