سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و انس پسر مالک را نزد طلحه و زبیر به بصره فرستاد تا آنان را حدیثى به یاد آرد که از رسول خدا ( ص ) شنیده بود . انس از رساندن پیام سر برتافت و چون بازگشت گفت : « فراموش کردم . » امام فرمود : ] اگر دروغ میگویى خدایت به سپیدى درخشان گرفتار گرداند که عمامه آن نپوشاند [ یعنى بیمارى برص . از آن پس انس را در چهره برص پدید گردید و کس جز با نقاب او را ندید . ] [نهج البلاغه]

 

برای خورشید - لوح دل ...

ایلیا :: 83/12/17:: 11:19 صبح

سلام

اصولاً آدما نگاه کردن به غروب خورشید رو دوست دارن همینطور نگاه کردن به دریا رو حالا این دو تا رو تواماً تصور کن .

فکر کن که تو ساحل نشستی و داری دریا و غروب خورشید رو نگاه میکنی ، بی نهایت دریا و زیبایی غروب چشماتو نوازش میده و صدای برخود امواج به ساحل گوشاتو . جمعه گذشته همه این صحنه های قشنگ از مقابل چشمای من گذشت . یه لحظه از خودم پرسیدم آیا واقعاً انسان مستحق ای همه زیبایی هست ؟؟

برای خورشید

خورشید ای بزرگ نور افشان جهان هستی چگونه با تو و از کدامین ویژگی تو سخن بگویم ؟. از طلوع فجر آفرینت که امید بهروزی را در دلها ایجاد می کند و یا از غروب دل انگیزت که با نگرش به آن گویی باری از غم و اندوه بر گستره عالم فراگیر شده و سایه افکنده است ؟. از هر یک از خصایص تو سخن گفتن مدتها به طول خواهد انجامید که از توان من خارج است لیک نگفتن از تو نیز ظلم و ناسپاسی است چرا که از نعمت وجود تو کوچکترین موجود روی زمین بهره فراوان می برد ، چه رسد من و سایر همنوعانم که تعداد آنها نیز بیشمار است . برگردیم به ظهور شکوهمند ، حماسی و فجر آفرینت ، آری ! همین که ذره ای از نور با عظمت تو از پشت قله های سر به فلک کشیده خود نمایی کرده و برخورد محبت آمیز آن به چهرة لطیف آدمی بیدار باش داده و او را بسوی روزی نو و حیا تی دگر فرا می خواند ، بر خود می بالم ، چه افتخاری از این بزرگتر که تو تمام وجود خود را برای خدمت به بشر در طبق اخلاص قرار داده ای ؛ مگر این انسان کیست ؟ چیست ؟ که باید این سر چشمة نور افشان هر روز خود را برای خدمت گذاری به او آماده کرده و با پای خود به صحنة کارزار بیاید . این جاست که بیشتر می اندیشم و به این نتیجه می رسم که باید جهان را به قدر دانی از آنکه تو را به وجود آورده است دعوت کرد و سر تعظیم و بندگی به در گاه با عظمت او فرود آورد .

یا علی مددی


موضوعات یادداشت

پنج شنبه 103 فروردین 9

ساعت 11:43 عصر


برای تعیین شهر خود روی کادر کلیک نمایید.
اعلام اوقات شرعی براساس ساعت
رایانه‌ی شما می‌باشد.

::درباره‌ی شهید ایلیا::
 

درباره صاحب وبلاگ

 

و آن کس را که در راه خدا کشته شد مرده نپندارید بلکه او زنده‌ی ابدیست ولیکن همه‌ی شما این حقیقت را در نخواهید یافت. (بقره/154)

 

• ...و شهید ایلیا

 

• آخرین یادداشت

 

• ماجرای تولد شهید ایلیا و خواهرش

• مسلمان شدن شهید ایلیا

• دیدار با مقام معظم رهبری

• حج شهید ایلیا

• مزرعه ی آفتابگردان

• ایلیا و امراض!

• یک دست‌نوشته‌

• مسجد محله

 

::تعداد  بازدیدها::

کل بازدیدها : 218999

بازدیدهای امروز : 9

بازدیدهای دیروز : 8

 

::موضوعات وبلاگ::

 

::جستجوی وبلاگ::
:جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

 

::لوگوی دوستان::












 

::لینک دوستان::

انجمن تفکر مبانی
یاران عاشق
دریچه ای به سوی ملکوت
آه عاشقان
فطرس
انتظار سرخ
مجمع وبلاگ نویسان مهدوی
به یاد شهدا
حرفهای من با روح صادقم

 

::آوای آشنا::

::اشتراک::
 

 

::آرشیو::